Nowa perspektywa unijna – SKM, nowe tramwaje i autobusy, drugi etap SST

Reklama

Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego przygotowało listę inwestycji do realizacji w latach 2014-2020 ze środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Znalazły się na niej m.in.: Szczecińska Kolej Metropolitalna, przebudowa infrastruktury transportu publicznego i zakup taboru tramwajowego i autobusowego.

Reklama

Wytyczne na nową perspektywę UE  (2014–2020), mówią o potrzebie integracji różnych funkcji w ramach dziedzin życia i obszarów geograficznych.  Wskazują na  potrzebę łączenia inicjatyw, tworzenia powiązań w celu uzyskania spójności w układzie geograficznym (gminy – miasta – metropolia – region ), branżowym (produkcja – port – transfer), infrastrukturalnym (węzły komunikacyjne – transport publiczny – infrastruktura), społecznym (edukacja – miejsca pracy – migracje – usługi).  Ta integracja służy uzyskaniu spójności wynikającej ze wspólnego działania, w celu jak najbardziej efektywnego ekonomicznie i zrównoważonego rozwoju.  To m.in. ta idea jest podstawą Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) – które samorządy będą mogły wspólnie  realizować w nowej perspektywie UE, w powiązaniu z innymi programu wsparcia tj. RPO, POIŚ inwestycje krajowe.

W ramach przygotowania ZIT w nowej perspektywie unijnej powstała lista inwestycji do realizacji ze środków z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Kompleksowa informacja w tej sprawie trafi do Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Na liście projektów, które są planowane do realizacji w perspektywie 2014-2020 znajdują się:

  • Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
  • Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie oraz zakup taboru tramwajowego
  • Przebudowa infrastruktury transportu publicznego i zakupu taboru autobusowego na obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego
  • Budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – etap II
  • Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej i w sektorze mieszkaniowym na terenie SOM
  • Modernizacja sieci ciepłowniczych i chłodniczych na obszarze Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego

Inwestycje te są jednym z elementów składowych Nadodrzańskiego  Korytarza Logistyczno – Przemysłowego, który planuje stworzyć Miasto Szczecin wraz s gminami Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Korytarz będzie programem inwestycyjnym, który w oparciu dostęp do wody, (niezbędny dla istotnej grupy  inwestycji gospodarczych jak produkcja wielkogabarytowa), a także  o powiązania geograficzne, branżowe, infrastrukturalne i społeczne przyczynią się do rozwoju szczecińskiej metropolii. 

Reklama
[Głosów:0    Średnia:0/5]

Komentarze

One Response

  1. Budowa kolei metropolitarnej to bedzie totalne marnotrastwo pieniedzy. Kiedy zrozumiecie ludzie, ze te tory nie maja takiej przepustowosci by oferowac na nich systematyczny i czesty transport publiczny?? A bedzie to kilkadziesiat razy drozsze niz linia autobusowa czy nawet tramwaj.

Dodaj komentarz