Przetarg na budowę SST rozstrzygnięty

Wybrano wykonawcę jednej z największych inwestycji komunikacyjnych w powojennej historii Szczecina. Konsorcjum MYTOLL – Strabag złożyło najkorzystniejszą ofertę na budowę pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju – oceniła komisja przetargowa.

Zainteresowanie realizacją inwestycji wyraziło czterech wykonawców. Oferta konsorcjum została wyceniona na niecałe 166 miliony złotych.

Pierwszy etap linii SST połączy Basen Górniczy z Osiedlem Słonecznym i Zdrojami. Tymczasowa pętla zlokalizowana zostanie w rejonie ul. Turkusowej – pomiędzy Osiedlem Słonecznym i szpitalem w Zdrojach. Docelowo linia ta swój bieg będzie kończyć w Kijewie.

W rzeczywistości SST będzie przedłużeniem sieci tramwajowej z lewobrzeża na prawobrzeże.

W ciągu dwóch lat firma, z którą miasto podpisze umowę na prace budowlane będzie musiała wybudować czterokilometrową bezkolizyjną trasę tramwaju pomiędzy Basenem Górniczym a ul. Turkusową

Cała trasa SST pomyślana jest w taki sposób, by podróż odbywała się jak najkrócej – pomiędzy Basenem Górniczy a pętlą tymczasową przy ul. Turkusowej nie będzie żadnych skrzyżowań, które powodowałyby spowolnienie ruchu. Ma sprawić to, że podróż tramwajem z lewo na prawobrzeże (oraz w kierunku przeciwnym) będzie szybsza.

Po pokonaniu pętli na Basenie Górniczym tramwaj pojedzie pomiędzy mostami drogowymi przeprawy przez Regalicę. Obiekt tramwajowy powstał w chwili budowy Mostu Pionierów. Za skrzyżowaniem z ul. Leszczynową tramwaj skręci w prawo w kierunku Zdrojów i będzie jechał równolegle do ul. Winogronowej, następnie przetnie ul. Batalionów Chłopskich i po przejechaniu pod wiaduktem kolejowym zawróci na pętli w rejonie ul. Turkusowej. Trasa częściowo będzie przebiegała w specjalnej rynnie.

Źródło: UM Szczecin 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz